reklama

Mimoriadna výzva pre koaličných poslancov sa Ficovi nebude páčiť, ale tu nejde o Fica

Vážení koaliční poslanci NR SR, čoskoro vás čaká ťažké a osudové hlasovanie o Slovensku. Chcem vám všetkým v tomto vašom rozhodovaní v dobrom pomôcť, aby ste si zbytočne nezašpinili svoje svedomie.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (8)

Ako poslanec z FZ ČSFR viem, že máte dve možnosti výberu. Podľa toho, ktorú možnosť si vyberiete, tak celému Slovensku ukážete, či vaše rozhodnutie o ďalšom osude Slovenska bude historické, alebo hysterické.

Prečo si trúfam ja poslanec z FZ ČSFR, vám poslancom z NR SR dávať rady pri tomto hlasovaní? Lebo podobné osudové hlasovanie som zažil na vlastnej koži pri vzniku Slovenska ja v Prahe. Ako poslanec FZ ČSFR som mal vtedy pred vznikom Slovenska podobnú dilemu. Mal som vtedy tiež ako vy teraz len dve možnosti.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Nezahlasovať za vznik Slovenska v Prahe, a tak si udržať poslanecké miesto a poslanecký plat, lebo aj my sme vtedy boli zvolení do FZ ČSFR na celé 4 roky, alebo zahlasovať za vznik Slovenska v Prahe, a pri nedodržaní ústavného zákona o zániku ČSFR prísť o poslanecké miesto a poslanecký plat.

Bolo to vtedy tiež veľmi napínavé a veľmi neisté, ako to všetko dopadne, lebo sa očakávalo, že toto historické hlasovanie bude naozaj veľmi tesné, a keď prejde, tak prejde tesne o možno len o jeden hlas. Stále totiž chýbalo pár hlasov a nikto si nemohol dovoliť zaváhať a urobiť tak osudovú chybu. Vtedy vo FZ ČSFR, to naše osudové hlasovanie nikto z nás nesmel pobabrať.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Celý svet sa vtedy pozeral, či po našom hlasovaní vo FZ ČSFR vznikne ústavný, civilizovaný a kultúrny rozchod, alebo neústavný a necivilizovaný chaos! Na sklenených dverách snemovni som videl „nalepených“ novinárov s fotoaparátmi a kamery svetových televíznych štábov. Atmosféra bola pred hlasovaním poriadne napätá.

Na jednej strane som cítil slobodu rozhodnúť sa podľa svojho vedomia a svedomia, a na druhej strane som cítil strašne veľkú zodpovednosť. Čo keď to naše Slovensko po zániku ČSFR naozaj nevydrží, a do 8 mesiacov padne na „kolená“? Do svojej poslaneckej schránky som vtedy dostával rôzne hrôzostrašné scenáre ako Slovensko čoskoro padne, a aký tu nastane chaos. Vtedy mi pomohla len moja veľká viera v Slovensko. Viera v silu Slovenského národa, viera v silu, morálku a múdrosť obyčajných občanov, ktorí svojou každodennou bežnou prácou zabojujú o naše milované Slovensko a nedovolia nášmu milovanému Slovensku padnúť na „kolená“.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Uvedomoval som si, že práve títo obyčajní občania Slovenska boli hrdinovia, lebo boli to práve oni, čo museli znášať všetky následky tohto nášho osudového a historického rozhodnutia. Veril som, že na Slovensku je dosť múdrych a morálnych ľudí, ktorí zabránia pádu Slovenska. Veril som v silu Slovenska, a preto som nezaváhal a ako poslanec FZ ČSFR som nepozeral nato, že stratím poslanecké miesto a poslanecký plat. Zahlasoval som za ten rýchly a radikálny „chirurgický zákrok“, po ktorom odrazu napätie medzi oboma národmi zaniklo a dnes sme najlepšími priateľmi.

T. G. Masaryk, to povedal jasne: „Demokracia nesmie byť len na ústavnom papieri a v ústach demagógov.“ Najviac demokracii je vždy v demokratických voľbách, lebo v nich je demokraticky prejavená moc občana. Keď Fico tvrdí, že treba zachovať posledné výsledky volieb, tak tie boli porušené už zánikom strany Sieť. Sieť predsa v NR SR po voľbách 2016 už nie je, a teda niet čo tu zachovať.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Takže, ktorú z možností si pri svojom osudovom hlasovaní vyberiete vy? Možnosť A alebo možnosť B?

Možnosť A:

  1. Pri hlasovaní nebudem pozerať na svoje svedomie.

  2. Pri hlasovaní zabudnem na tie dva mladé životy, ktoré milovali slušné Slovensko tak, že položili za to slušné Slovensko aj to najcennejšie čo mali, svoje mladé životy.

  3. Pri hlasovaní zabudnem na tieto dva čerstvé hroby v našej Slovenskej zemi, a na to, ako to všetko vníma aj vyspelý demokratický svet.

  4. Pri hlasovaní zabudnem na všetky kauzy, o ktorých písal náš hrdina Kuciak.

  5. Pri hlasovaní odignorujem prianie pozostalých, našich hrdinov Jána a Martiny, ktorí sú tiež za predčasné voľby lebo dnešným politikom neveria.

  6. Pri hlasovaní budem myslieť len na svoje poslanecké miesto a svoj poslanecký plat, a je mi jedno, že nový november v uliciach chce predčasné voľby.

  7. Pri hlasovaní budem rešpektovať Fica, ktorý možno viac miluje seba a svoju moc, ako miluje demokratické Slovensko.

  8. Svojim hlasovaním zakážem vypísanie slobodných a demokratických volieb.

Možnosť B:

  1. Pri hlasovaní budem pozerať na svoje svedomie.

  2. Pri hlasovaní nezabudnem na tie dva mladé životy, ktoré milovali slušné Slovensko tak, že položili za to slušné Slovensko, to najcennejšie čo mali svoje mladé životy.

  3. Pri hlasovaní nezabudnem na tie kauzy, o ktorých písal náš slovenský hrdina Kuciak.

  4. Pri hlasovaní budem rešpektovať vôľu pozostalých, našich hrdinov Jána a Martiny, ktorí sú za predčasné voľby a preto ich vôľu nezradím, a podporím predčasné voľby.

  5. Svojim hlasovaním ukážem celému Slovensku, že mi nejde len o moje poslanecké miesto a môj poslanecký plat.

  6. Svojim hlasovaním dokážem, že mi nie je jedno, čo chce demokracia na uliciach a nebudem stupňovať ďalej napätie a hnev národa, a dám ho vyventilovať pokojnou cestou v predčasných demokratických voľbách.

  7. Svojim hlasovaním dokážem, že som naozaj demokrat a preto sa nebojím demokracie a demokratických volieb.

  8. Svojim hlasovaním dokážem, že dávam prednosť demokracii, teda demokratickým voľbám, a nie Ficovi.

Prečo som napísal tento blog? Cítim s rodinami našich zavraždených hrdinov. Verte mi, že sú v zúfalej situácií. Neveria a nedôverujú politike, ktorú vy idete svojim hlasovaním teraz podporiť. Veľmi si ctím a vážim nášho hrdinu Kuciaka, ktorý radšej trpel pre pravdu, akoby mala trpieť pravda pre jeho mlčanie a určite naplnil aj odkaz M. R. Štefánika: „Chceš byť demokratom? Tak buď verný demokracii. Pravda víťazí, len vtedy, keď má energických obhajcov. Jediná cesta – práca, osveta, morálka.“

Vážení poslanci koalície, nedajte sa zastrašiť, nebojte sa, po predčasných voľbách tu nevznikne žiadny chaos. Predsa žiadna strana nebude mať vo svojom programe, že ide zlikvidovať a rozvrátiť Slovensko. Nakoniec prieskumy ukazujú, že Smer aj tak vyhrá voľby. Myslím si, že každej poctivej strane pôjde hlavne o to, aby sa tu nekradlo, neklamalo, a za pravdu a spravodlivosť nevraždilo a nepopravovalo.

Ja som sa vtedy vo FZ ČSFR rozhodol správne. Preto pri 25. výročí vzniku Slovenska je aj vďaka nám poslancom z FZ ČSFR čo oslavovať, aj keď sa pritom na naše zásluhy o ten vznik 25 rokov zámerne zabúda. Aj napriek tomu, aj dnes tu našu prácu vo FZ ČSFR, teda to naše ukážkové rozdelenie obdivuje a rešpektuje celý svet. My poslanci, ktorí sme vtedy hlasovali za ústavný zánik ČSFR, a teda ústavný vznik Slovenska sme tak ukázali cestu celému svetu, ako sa to dá, a má robiť pokojne, mierovo bez krviprelievania, a preto sme aj dnes pre celý svet vzorom.

Prečo som sa vtedy vo FZ ČSFR rozhodol správne? Viedla má moja viera a moje svedomie. Nepozeral som na svoje poslanecké miesto a svoj poslanecký plat, ale obetoval som to všetko pre vznik a prospech samostatného Slovenska.

Dokážete sa tak zachovať teraz pri hlasovaní aj vy?

Dusiť treba kapustu, a nie demokraciu.

Dusiť treba kapustu, a nie predčasné slobodné a demokratické voľby! Mne bol vtedy predsedom strany Mečiar, ktorého mi dnes tak veľmi pripomína váš Fico. Moje svedomie mi však po vzniku Slovenska povedalo, že moje hodnoty sú inde, ako tie Mečiarove, a preto som odišiel z politiky ešte v roku 1994, teda pred únosom Kováča ml. a smrťou Remiáša. Ja som vtedy moje svedomie nezradil. Preto teraz aj vám radím, riaďte sa pri hlasovaní len svojim svedomím. Prečo?

Verím, že na posledný súd sa ide len so svojim svedomím. Ešte som nevidel, aby na pohrebe za truhlou najbohatších podnikateľov, politikov, či mafiánov išli aj kamióny s ich rôznym spôsobom nadobudnutým megabohatstvom, luxusnými domami, luxusnými autami a majetkami. Všetko ostáva tu, tak nechápem načo im treba toľko kradnúť?

Cicajúci komár nemá mozog, ale vie, kedy má dosť.

Pri týchto všetkých kauzách, o ktorých nepísal len Kuciak, ale aj iní hrdinskí novinári mám však podozrenie, že niektorí tu nedosahujú ani IQ toho komára. Pritom priatelia život je naozaj ako Ferrari, je tiež drahý a rýchly, a ani sa nenazdáme a my všetci sa ocitnete na tom povestnom poslednom súde len so svojim svedomím.

Preto dobre vám radím, chráňte si to najcennejšie čo máte, a tým nie sú vaše poslanecké miesta, vaše poslanecké platy, ale vaše svedomie.

O hodnote človeka nerozhoduje to, aký post zastáva. O hodnote človeka nerozhoduje to, aké majetky nahonobil. O hodnote človeka rozhoduje len to, čo robí, a o tom čo robí alebo neurobí rozhoduje jeho svedomie. Myslíte už teraz na to, ako budete vyzerať po vašom hlasovaní pred vašimi deťmi, priateľmi a tými slušnými občanmi v uliciach nielen celého Slovenska. 

Vážení koaliční poslanci uvedomte si, že naši hrdinovia Ján a Martina pri odhaľovaní pravdy bojovali za slušné Slovensko, bojovali aj za vás, bojovali aj za vaše deti, bojovali zato, aby pre nás všetkých občanov Slovenska bolo nami milované Slovensko bezpečné a slušné. Ján a Martina bojovali za nás všetkých, a teraz je na vás aby ste vy svojím hlasovaním zabojovali za nich a ich posolstvo…

Dokážte svojim hlasovaním o dôvere novej vlády slušnému Slovensku i svetu, že ste: Za demokraciu! Za Slovensko! Za Martinu a Jána! Za predčasné voľby! A nielen za svoje poslanecké miesta a platy... Preto nezabudnite pri hlasovaní, že Kuciak bojoval za všetkých slušných, a teraz všetci slušní musia zabojovať za Kuciaka.

Kto iný, ak nie vy, kedy, keď nie teraz. Vaše svedomie, vaše deti, svet a Boh sa bude na vás pri vašom hlasovaní pozerať.

Demokracia je o diskusii, a nie o fyzickom násilí. Preto diskutujte o tejto mojej výzve a mojich radách so svojim svedomím. Verte mi, vám i Slovensku, za ktoré som v Prahe bojoval a hlasoval chcem len dobre.

P.S. Viem, že tento blog sa nebude páčiť ani Ficovi, ani Dankovi, ani Bugárovi, ale napísať tento blog ma prinútili tieto fakty: Brutálna poprava Jána a Martiny, ktorí položili životy za nás všetkých a slušné Slovensko, to o čom písal náš hrdina Kuciak, súcit s pozostalými rodinami, občania na námestiach po celom Slovensku, naši krajania vo svete a moje svedomie, a to je pre mňa dôležitejšie ako Fico, Danko, či Bugár...

Tibor Bindas

Tibor Bindas

Bloger 
  • Počet článkov:  96
  •  | 
  • Páči sa:  0x

www.bindas.eu"3M" Moc Morálnym Múdrym a Slovensko bude silné a spravodlivé pre všetkých. Moje blogy sú moje podozrenia, hodnotové súdy, fikcie i satira na veci verejne. Sú písané vo verejnom záujme. Zoznam autorových rubrík:  NezaradenéSúkromné

Prémioví blogeri

Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu