Ako sa dá slovenská politika očistiť? Časť 2.

Autor: Tibor Bindas | 3.12.2014 o 18:30 | Karma článku: 6,81 | Prečítané:  779x

Motto: Zlo môžeme poraziť len vo voľbách a nie na uliciach. Na rozdiel od ekonomických a politických goríl, si práve my obyčajní občania dobre uvedomujeme, že na tento svet prichádzame len s holými rukami, a aj tento svet čoskoro opustíme s holými rukami. Nikto z nás si nezoberie z tohto hmotného sveta po svojej smrti nič, a ani cent! Žiadne vily v parkoch, žiadne ranče, žiadne firmy, žiadne Ferrari. Každý z nás odíde z tohto sveta na iný svet len so svojim svedomím. Preto sa nemýli klasik, ktorý tvrdí: „Kto nemá svedomie, ten nemá nič.“ Preto vy, čo i teraz naháňate na svojom rastúcom konte len ďalšiu nulu, tak sa zastavte, a s tým prestaňte,  lebo aj tak si na ten iný svet zoberiete len veľkú nulu. 

Slovensko je dnes v kritickej situácii, keď potrebuje riešiť neustále vysokú nezamestnanosť, vysokú korupciu a biedu, a nie choré politické kauzy,choré politické predvolebné kampane, ktoré okrem slabých politikov a reklamných firiem naozaj  nikto v skutočnosti vôbec  nepotrebuje. Potrebujú ich len politici, ktorí chcú svoj zašpinený politicky obsah prekryť narýchlo pred voľbami usmiatymi a vyretušovanými tvárami a prázdnymi reklamnými sloganmi. Politika má byť však o bohatom obsahu a nie prázdnom obale. Manipulujúce volebné kampane a politické papagáje, ktoré dookola opakujú tie isté frázy  predsa nesmú robiť z ľudí zvieratá, teda ovce a barany, ktoré im „zožerú“ doslova všetky ich špinavé politické kauzy a triky. Dajme predvolebnej kampani serióznosť, a nerobme z nej zbytočne drahý a pojazdný zverinec s rôznymi politickými hyenami, krysami, papagájmi, plošticami, pijavicami a pštrosmi s hlavami v piesku.

Myslím si, že tento predvolebný politický cirkus a toto politické ZOO treba zrušiť a nahradiť a to naozaj rovnou, spravodlivou súťažou o voliča. Myslím si, že dnešné kampane majú pre obyčajných občanov viac nevýhod, ako výhod. Prečo? Obyčajného občana viac dezinformujú, ako informujú. Obyčajného občana viac dezorientujú, ako ho orientujú. Okrem toho sú tieto kampane sú vysoko neekonomické (tie vyhodené milióny na nezmyselnú predvolebnú kampaň by sa dali využiť určite lepšie a účelnejšie), sú vysoko neekologické (minú sa tony papiera na reklamné brožúry, plagáty a billboardy), sú vysoko neetické (sľuby politikov sa často vôbec nesplnia a neustále špinavé politické kauzy okolo  špinavého financovania politických strán už dosť dlho otravujú, hnevajú a znechucujú životy nás obyčajných občanov).

Čo sa vlastne deje v „eurokratických volebných kampaniach“? Keď sa stretnú v jednom boji o voliča bohaté politické strany s tými chudobnými, tak je to obrazne povedané to isté, ako keď na futbalový zápas nastúpi  jeden tím s 11 hráčmi a druhý s 3 hráčmi! Páčil by sa vám takýto zápas? Uznali by ste víťaza takého zápasu? Alebo páčil by sa vám boxerský zápas, v ktorom by nastúpil 100 kilogramový boxer proti 50 kilogramovému boxerovi? Páčil by sa vám takýto zápas? Uznali by ste víťaza takého zápasu? Určite nie! Tento súboj nemôže byť rovný, spravodlivý a čestný!  Tento súboj môže byť len nerovný, nespravodlivý a nečestný! Keď môže dať jedna politická strana na tie isté voľby, do toho istého súboja o voliča  300 tisíc eur a iná len 3 tisíc eur, tak v princípe nejde o to isté?!

Ešte sa potom divíte, že vyhrávajú dookola stále tie isté strany a do parlamentu sa stále dookola dostávajú hlavne tí, čo tie eurá majú?! Nekúpite si predsa auto, o ktorom ste nič nepočuli, o ktorom ste nič nevedeli a tak isto nezvolíte ani do politiky politikov, o ktorých vlastne nič pre slabú kampaň neviete. O tom to všetko vlastne je, a tu je to „zakliate“. Preto si myslím, že keby morálni a múdri politici mali rovnaké podmienky v predvolebnej kampani, tak ti nemorálni a nemúdri politici by už nemali v politike šancu! Čo ma k tomu tvrdeniu viedlo?

Na Slovensku predsa žije viac tých slušných občanov, a ti neslušní občania sú len v menšine, a preto si myslím, že by nemal byť žiadny problém prehlasovať vo voľbách tých neslušných a nepoctivých. Treba si len uvedomiť, že politika je tiež len služba, ako iné služby. Preto, keď využijem službu autoservisu a nebudem so službou autoservisu spokojný, tak sa už tomu autoservisu v budúcnosti  vyhnem. Rovnaký postup je treba dodržať aj pri voľbe politikov a politických strán. Keď nie som spokojný s politikou X, tak musím voliť politiku Y, inak k zmene nedôjde.

Práve preto treba otvoriť dvere aj novým víziám, novým politikom a novým politickým stranám. Majú však tieto nové a chudobné politické strany rovnakú šancu proti tým bohatým, pri týchto volebných zákonoch? Nenastúpi tak v zápase tých 11 hráčov proti 3 hráčom? Nenastúpi tak do boxerského ringu 100 kilový boxer proti 50 kilovému? Myslím si, že postaviť 11 hráčov proti 3, a potom vyhrať je predsa veľmi jednoduché, ale aj veľmi špinavé, neetické a nedemokratické. Myslím si, že postaviť 100 kilového boxera proti 50 kilovému,  a potom vyhrať je tiež veľmi jednoduché špinavé, neetické a nedemokratické. Aký je potom víťaz, ktorý vyhrá takúto hru a takýto nečestný zápas?! Je čistý, či špinavý? Dobrý gazdovský rozum však radí, že keď je niečo  vysoko neekonomické, vysoko neekologické a vysoko neetické, tak to netreba robiť a treba to jednoducho zrušiť. Máme dobrých gazdov, keď vysoko neekonomické, vysoko neekologické a vysoko neetické volebné zákony tu stále platia a my obyčajní občania na nich stále doplácame dookola sa opakujúcimi politickými kauzami?

Kedy, a kto zruší „eurokratické volebné kampane“, v  ktorých víťazia eurá nad víziami? Kedy, a kto zruší „eurokratické volebné kampane“, ktoré  nás obyčajných občanov poškodzujú? Neboli doterajšie predvolebné kampane dôkazom len toho, že stačí mať dostatok eur na predajné celebrity, predajných psychológov, predajných textárov, predajných sociológov, predajných režisérov, predajných tvorcov reklám, a oni už použijú každý trik na to, aby zabalili aj tých najšpinavších politikov, do najčistejšieho obalu?! Neboli doterajšie predvolebné kampane dôkazom aj toho, ako vie manipulačná reklama dať aj bezcharakterným politikom charakter?! Prečo sú vlastne kampane často len o veľkých hlavách na billboardoch a nie o tom, čo je v nich? Dá sa spoliehať na pravdu, objektivitu, nestrannosť a nezávislosť takto nakúpených masmédií?!

Takže paradoxne namiesto toho, aby sme v predvolebných kampaniach videli politikov pred voľbami akými v  skutočnosti sú, videli sme ich takých, ako v skutočnosti vôbec nie sú, a to nenarážam len na ich vyretušované a umelé tváre, a umelé úsmevy. Neumožňujú aj dnes platné volebné zákony to, aby lož víťazila nad pravdou?! Aby z politikov a politických strán robila nevoľníkov, vazalov a panáčikov pre ekonomické gorily lebo veľké kampane si pýtajú aj veľké euro účty? Nedajte sa oklamať, aj špinaví politici vyzerajú na plagátoch ako ľudia, ale správajú sa ako gorily.

P.S. Nezabudnite, že normálny prirodzený vývoj je od gorily ku človeku. Nenormálny a neprirodzený vývoj je od človeka ku gorile, a je jedno či ku gorile politickej, či ekonomickej.

Možné riešenie ako zmeniť „eurokraciu“ na demokraciu ponúknem už v  3. časti na budúce. 

Páčil sa Vám tento článok? Pridajte si blogera medzi obľúbených a my Vám pošleme email keď napíše ďalší článok
Pridaj k obľúbeným

Hlavné správy

EKONOMIKA

Nové pravidlá zásadne ovplyvnia ľudí. Dlžníkov aj exekútorov

Sociálna poisťovňa môže siahnuť na účet dlžníka aj bez exekútora, bezvýsledne exekúcie sa musia zastaviť.

KOMENTÁRE

Fico radí socialistom ako byť populárnejší

Toto má byť lekcia z postkomunistickej Európy?


Už ste čítali?